אפקט העדר
כל מי שמנהל עמוד פייסבוק יודע כי לייקים, פעמים רבות, הם חזות הכל. מספר האנשים שעשו לייק לעמוד עסקי בפייסבוק הוא אחד הפרמטרים המרכזיים להצלחתו, כשגם פוסטים ספציפיים נמדדים באותה צורה בדיוק. מה שחשוב להדגיש הוא שככל שיותר אנשים עושים לייק לעמוד או לפוסט מסוים, כך אחרים מדורבנים לעשות זאת גם כן – מה שידוע בתור אפקט העדר. למה בדיוק זה קורה?
הסקרנות הביאה את הלייק...
כפתור הלייק, כפתור פשוט בכל קנה מידה, שינה את התפיסה שלנו בעת הגלישה באינטרנט. הגולש הממוצע עושה עשרות לייקים בשבוע (אם לא מעבר לכך), בעיקר בפייסבוק אך גם מחוצה לו. ללייק כשלעצמו יכולות להיות סיבות מגוונות, ובכלל זה הרצון להביע הסכמה עם היגד מסוים או להביע הערכה לעמוד מסוים, ביטוי עצמי ואפילו רצון למיתוג עצמי חיובי – לא מעט דברים ניתן להסיק על אדם על פי הלייקים שהוא עושה.
כשגולש נחשף לעמוד או לפוסט שקיבלו מספר לייקים גבוה, גדלים, כאמור, הסיכויים שהוא יעשה זאת גם כן. סיבה מרכזית לכך היא סקרנות, או ליתר דיוק רצון להבין על מה הבאז: כאשר סורקים קישורים המפורסמים בפייסבוק, סביר שהגולש ילחץ על אלה שזכו לכמות לייקים מרשימה במיוחד. זאת גם עקב הרצון להרגיש חלק מהמרקם החברתי, או אפילו בתוך להתחבר לשיח שמאפיינים את הסביבה הקרובה.
חשיבותו של מיתוג:
מספר לייקים יכול ללמד אותנו גם דבר או שניים על הפופולאריות של עמוד או של פוסט מסוים, ולכן גם לתרום, במידה לא מבוטלת, למיתוג החיובי שלו. כאשר מעוניינים לבחור נותן שירותים מבין כלל האפשרויות המוצעות בעמודים העסקיים בפייסבוק, רבים מסיקים כי אלה שקיבלו את כמות הלייקים הגבוהה ביותר הם גם האיכותיים או המקצועיים ביותר. לכן, גדלים הסיכויים שהם יצטרפו למעגל הלקוחות שלו, כשאחד הביטויים הוירטואלים של כך הוא, איך לא, לחיצה על לייק.