אינספור עסקים, ארגונים, מוסדות, בעלי מקצוע ועצמאיים הבינו בשנים האחרונות שאם הם לא פותחים כרטיס עסקי בפייסבוק, אז הם נמצאים מאחור ביחס למתחרים שלהם. אלא שלאחר שפותחים את העמוד הלכה למעשה, נדרש לנהל אותו באופן הראוי ביותר.
אז מה כולל ניהול קמפיין ברשת החברתית הפופולארית ביותר בעולם? ואיך עושים זאת נכון?
ניהול פרופיל בפייסבוק, על מנת שיהיה מיטבי, צריך להיות מבוסס על מספר דגשים עיקריים. ראשית, מדובר כאן על הניהול השוטף, מה שבא לידי ביטוי בכתיבת פוסטים, שיווקיים או לא, באופן תדיר: המלצה מקובלת היא קצב של כשלושה פוסטים בשבוע עבור עסקים קטנים, ומספר גדול יותר עבור עסקים גדולים, עם קהל לקוחות רחב במיוחד. בנוסף, חייב הפייסבוק לשמש אמצעי תקשורת בין האוהדים של העמוד לבין מי שמאחוריו.
כשמדברים על ניהול קמפיין בפייסבוק, נכנסים לשדה משחק רחב לא פחות. כאן, כבר נדרש לחשוב על אסטרטגיה לניהול הקמפיין, ועל הכלים שייעשה בהם שימוש לצורך זה: תחרות בין אוהדי העמוד? מודעה ממומנת, שתופיע לפרק זמן מוגדר? מבצע "חבר מביא חבר", שמעניק הטבה מסוימת למשתתפים שמסייעים להגדלת מעגל האוהדים של העמוד? סרטון שיהפוך, בשאיפה, להיות ויראלי? כל אחד מהאמצים האלה, כמו גם רבים אחרים, לגיטימי בהחלט, ונהוג לעשות אותם לסירוגין, על מנת להצעיד את העסק קדימה.
ניהול עמודים בפייסבוק בכלל, וניהול קמפיינים בו, אינם דבר של מה בכך. כאשר הניהול אינו נעשה על פי הספר, עלולה להיפגע התקשורת עם קהל האוהדים/לקוחות, וגם להידרדר מיתוגו של העסק כולו. בנוסף, הניהול מצריך מאמצים לא מבוטלים, והכרה טכנית של אפשרויות הפייסבוק. זו גם הסיבה בגינה רבים הבינו, ולא בכדי, כי רק שימוש בחברות מקצועיות בתחום יכול להצעיד אותם מספר צעדים קדימה, ולאפשר לפייסבוק להגשים את כל יתרונותיו.