עושים באז - ויראלי מסביב לעסק שלך!
באז הוא מונח הכולל בתוכו קונוטציות מגוונות, בין השאר של עניין או של התפשטות בין קבוצה גדולה של אנשים. בהקשר של מדיה חברתית, באז הוא גם ויראלי: המדובר הוא בעמוד, או פוסט ספציפי, אשר משותפים על ידי גולשים בכמויות מסחריות, זוכים לכמות תגובות מרשימה, ובעיקר – יוצרים עניין משמעותי בגורם שעומד מאחורי הסרטון. הנה כל מה שחשוב לדעת על הבאז האינטרנטי, ומספר דרכים יעילות ליצור אותו.
הסוגים המגוונים של באז:
באז, בעידן האינטרנט, עשוי ללבוש לא מעט צורות. לרוב, כאמור, המדובר הוא על פוסטים במדיה החברתית, אשר כשלעצמם צריכים לקיים מספר דגשים מהותיים. תוכן, כדי שייצר את הבאז הצפוי, חייב להיות מקורי, ולהעניק לכל מי שצופה בו, או נכנס אליו, ערך מוסף של ממש. בהתאם למהות הפוסט, הוא גם יכול להיות מצחיק במיוחד, או אפילו מרגש.
באז, וזו נקודה חשובה נוספת, לא תמיד ניתן לתכנון. כאשר מגדירים מראש שמעוניינים ליצור תוכן שישבור שיאים, הדבר עלול להיות נידון לכישלון. תחת זאת, המדובר הוא בתהליך דינמי, המבוסס על האינטרקציה שיוצרים הגולשים עם התוכן, ואשר מצריך גם לא מעט מאמצים מצידם מרגע הפרסום. כך, למשל, קידום הפוסט או העמוד ברשתות החברתיות או בפורומים מקוונים, או אפילו פרסום באמצעי התקשורת, שכמובן יגדיל את הבאז.
כך עושים זאת נכון!
באז אידיאלי הוא כזה הנמשך לאורך זמן, ורצוי גם שיהיה רחב ככל האפשר: באז סביב עסק מסוים, למרות שאינו פשוט להשגה כלל כלל, נוטה להיות יעיל יותר מאשר סביב פרסום ספציפי. בדרך ליצירת הבאז, יש לחשוב מחוץ לקופסא, להגדיר את קהל היעד שסביר שייקח חלק בטרנד (הגם שבאז אמיתי מאפיין קהל יעד רחב ומגוון) ולהיות ערים לשינויים לאורך כל הדרך. חברות העוסקות בקידום הפייסבוק, לעסקים או לחברות, הן מקום מצוין להתחיל בו את המסע לעבר הבאז.